Neren Doğru ki?

Deveye sormuşlar, boynun niye eğri diye, o da demiş ki nerem doğru ki…

Neren doğru?

Hangi işin tamam?

Hangi işini tam yaptın veya yapiyorsun?

Bir çok görev ve sorumluluklarımız var.

Nereye göre sorumluluğumuz var. Çevrene bakarsan herkese, herseye karşı bir sorumluluğun var.

Yakin çevreden başla,

Öncelikle Allah’ın kulu,

Evde bir eş, baba, anne, evlat, abi, abla, amca, dayı, dede, annene, babane vb

İs yerinde, patron, yönetici, amir, işçi vb.

Dost çevrende, apartmanda komsu, arkadas, dost vb

Yani aklina gelen ne varsa herkese,  herseye karsi  bir sorumluluğun var.

Senden mükemmellik beklemek zaten yanlış çünkü mükemmel kimse yoktur. Herkesin bir eksiği  vardır. Mükemmellik Allah’a mahsustur.

Peki başlayalım mı?

Nasil bir kulsun?

Kul musun?

Kul olarak ne yapıyorsun?

Kul olarak ne yapmiyorsun?

Zaten eksiksin onu biliyoruz da o eksiklikten başka nelerin eksik?

Bunların farkında mısın?

Bunlarla ilgili ne yaptın? Ne yapmayı düşünüyorsun?

Peki Eş oldugunu var sayalım;

Nasil bir eşsin? İyi bir esim diye boşa övünüp sıyrılmaya çalışma. Düzgün cevap ver kendine olsun.

Nasil bir eşsin?

Eş olarak neleri dogru dürüst yapıyorsun?

Nelerin eksik?

Neyi tam yapmaya çalışıyorsun? Yapmadıklarının farkında mısın? Peki bir şey yapmayı düşünüyor musun?

Bir örnek daha,

Nasil bir isverensin veya işçisin, yöneticisin?

İşlerini ne kadar tam yapmaya çalışıyorsun?

Ne kadar savsakliyorsun?

Yani bu sorular senin pozisyonuna gore artar ama azalmaz.

Ama ben herseyi tam yapıyorum diye kendini kandırmayı bırak. Dedigim gibi mukemmellik bekleyen yok senden ama komple sal da demedik sana.

Sen bu çizginin neresindesin? Neresinde olmak isterdim diyecem ama su an bulunduğun yer tam da o yer sanirim. Onun için sormadım varsay.

Ama bir yerinde olmak istersen söyle bir tavsiyem olacak sana,

Al eline bir kagit ve başla yazmaya,

Sorumluluklarını bir yaz. Sen nesin ve kimsin? Bir kulsun, annesin, babasin, çocuksun bla bla….

Hepsini yaz ve altlarına yaptıkların seyleri ve yapmadigin şeyleri yaz.

Yaparsan ne olacağını, yapmazsan ne olacağını da kenarlarına yaz.

Sonra yapmadıklarının içinde, yapmak için hangisinde hevesli olduğuna ve onun sana ve size ne katabilecegini bir düşün. Hayal et.

Hayalden sonra, öncelik sıralarını belirle hepsinin ve nasil yapacağını planlayarak hedef koy kendine.

Bunu yapacam ve hedefim bu olacak diye.

Yapacakların ve hedefin doğrultusunda ilerle.

Kendini kontrol et.

Yapacağın işi doğru yap. Düzgün, dürüst ol, iyi ol ve elinden geleni hatta fazlasını yapmayı dene…

Bak bakalım hersey nasil olacak ve değişecek.

Başarı yalnızca Allah’tandır. Bunu da hep hatırla…

Her türlü ovgu yalnizca alemlerin Rabbi Allah’a mahsustur.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s