NEFS OLDU, NEF-İ-S OLMADI

Nefs, bize yaradilistan verildiğine göre ve biz insan olarak en güzel şekilde yaratıldığımiza göre çok güzel yaratıldı ama biz kullanamıyoruz. Yok kullanıyoruz da hayıra biraz zor kullanıyoruz kendisini.

Nefs oldu çünkü Rabbimiz yarattı ama nef-i-s olduramadik.

Bizi devamlı bir yanlara çekiyor.

Sanki de bize diyor ki

“Gel bu yana gel de korkma”

Biz de zaten korku nedir bilmiyoruz ya hep onun dediği tarafa gidiyoruz.

Bir dakika düşünmek bile zul geliyor. Çünkü o bizi öyle yerden vuruyor ki tam da vuracağı yerleri bilerek direk o tarafımıza çalışıyor. Aynı bir boksörün hasmının zayıf yanına çalışıp da onu nakavt edene kadar uğraştığı gibi.

Nakavt oluyoruz ama son nakavtımız çok daha kötü olacak.

Ya zaaflarımızı belli etmeyeceğiz ona ki bunun için oldukça geç bence, onun yerine bence zaaflarımızı bizim de iyi bilip, farkına varıp zaaflarımızın üzerinde biz çalışacağız. Onlar bizi nakavt etmeden biz onları nakavt edeceğiz.

“Güzel konuşuyorsun be dostum. Ama bu nasıl olacak ki?” veya ” bu kadar kolay mı ki bu iş ” diyenler var sanırım.

Güzel konuşuyorsun diyenlere elhamdülillah diyeyim, soru soranlara ise evet bu kadar kolay değil ama yapılmaz da değil…

Bu kadar kolay değil çünkü bunun için öncelikle kendimizi tanımamız ve karar vermemiz gerekiyor.

Yahu ben neyi mi tanıyacağım, ben benim işte diyen varsa, tam da bundan bahsetmiştim biraz önce. Yani önce bir kendimizi tamamen kabullenmemiz ve karar vermemiz gerekiyor.

Kişisel gelişim de hep bahsedilen insanın konfor alanı olarak bahsedilen ve o konfor alanının dışına çıkmaktan herkesin çekindiği söylenir ki bu durum da tam da o dur. Yani kimse konfor alanınından dışarı adım atmak istemez. Kimse konforunu bozmak istemez. Orası rahat ve güvenlidir. Ama hayat amacını düşündüğünde insanın konfor alanının içinde değil dışında olması icab eder. Bunun için de kendisini tanıması ve duvarları kırması gerekir.

O duvarları kırmanın ilk adımı da karar verebilmektir.

Kararı vermezse ne olur derseniz, afedersiniz ama aynı tas aynı hamam devam eder gider. Burada belki sıkıntı yok ama Rabbimizin karşısına çıkınca cevap verecek hiç bir şeyi olmaz. Başını eğer ve o hep uyduğu ve uydusu oldukları ile beraber gönderileceği yere gider. Dogrusu uydusu olduğu onu orada satar.

Ne demek ya satmak, şu demek güzel kardeşim, ben ona gel dedim, yap dedim yaptı ben başka bir şey yapmadım, benim Rabbim sensin der Rabbimize ve siz ortada kalıverirsiniz. Siz derken aynı şey benim için de geçerli tabi ki insan olduğum için

Sanmayın ki ben de kendimde dikkat etmiyorum bunlara.

Dönelim tekrar geriye olmazsa ve dediğim gibi kendimizi iyi tanımanız ve karar vermemiz gerekiyor.

Eger karar veremediyseniz bundan sonra yazılanları boşa okumanızı gerek yok. Çünkü size yarayacak birsey olmayacak.

Eger karar verdiyseniz öncelikle zaaflarımızı bir tespit etmemiz gerekiyor.

Nedir benim zaaflarım?

Nedir üstün taraflarım?

Beni nereden vuruyor bu nefsim?

Nefsimizin bizi vurduğu yerlerde bizim kazancimiz nedir?

Yani bize o ne kazandırıyor?

Peki ne kaybettiriyor?

Kazandığımız mi yoksa kaybettiklerimiz mi daha değerli?

Nefsinizi niçin şu anda sorguluyorsunuz?

Nefsinizden şikayetleriniz nelerdir?

Nedir sizi rahatsiz eden şey?

O rahatsiz eden şeyin yerinde ne olmaliydi?

Öncelikle bunların tespitini yapalım. Utanmayalim, üşenmeyelim ve alalım bir kağıt kalem yazalım.

Mücadele etmek zorundayız nefsimiz ile.

Bu sorular ile tek başına mücadele edemiyorsanız, rehberimiz bize her zaman yol göstericidir. Kitabımızdan faydalanabiliriz.

Elimden geldiği kadar bende yardımcı olmakda isterim. Allah’ın izni ile.

Rabbim yar ve yardımcımız olsun inşallah

Başarı yalnızca Allah’ın yardımıyladır.

Övgü yalnızca alemlerin Rabbi olan Allah’adır.

One Comment Kendi yorumunu ekle

  1. Fatma Narin dedi ki:

    Nefsimizi ancak Kuranın rotasıyla doğrultabiliriz. Eksikliğimizi saptayarak korkmadan. Allah razı olsun. Yol gösterici oldu. Kaleminize sağlık

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s